July 11, 2005

~ A silent moment ......

Hari ni I bring sumai and the geng to petticoat lane market kt Liverpool St. On the way bile kitorang pass trafalgar square tetiba ... Booommm .. a very loud bang come from nowhere .. terus jantung aku tersentap .. is that another bombing?? Alhamdulilah its only an event sempena hari memperingati World war 2. Ahh ..traumanya jalan2 kat london sekarang ni .. trauma pasal takut benda tu happen for the second time and trauma takut reaction org2 local. Tapi seriously aku salute org2 local. I don't feel any different on their treat before and after the incident. Even on the Thursday mase kejadian tu I was advised by my coursemate yang local suruh balik cepat2 from college. He really concern with my safety as I'm wearing scarf.. based on what happen after 11 Sept banyak org pakai scarf kene attack. Alhamdulillah everything smooth je kat sini. On the Friday tu semua dah jalan macam biasa. Bak kata Blair.. daya pulih diorng very high. And seriusly kalau sape2 datang london this weekend you won't see any different. Oxford St masih ramai macam biasa...flea market pun banyak je stall even the blast took place dekat area2 tu je. Rasanya kalau benda ni happen kat Malaysia, lama gak org akan berkabung ... maybe it's their culture yang kita patut contoh.

Anyway .. I chat with one of my friend lepas kejadian bombing kat london. There were some point I really2 dun agree with him. Adakah patut dia cakap
"Best gak ada bom ni . Baru tril sikit. kira pengalaman idup tu....em.. yea le.
janji kau selamat tp kalu ada dlm tube best gak. pengalaman siot.. mana ada jual
kat kedai"

Ye memang benda ni pengalaman hidup but just imagine the victim .. the family betapa diorng risau. Though im not terlibat directly pun tapi bile nak naik tube sekarang pikir banyak kali. so bayangkan org yang terlibat betul2. Maybe for some people, its a story .. but for me I prefer to just read the story rather being in it.....

No comments: