May 17, 2009

Be positive.

I was reading a blog by a cancer survival. Maybe this a good Doa for us muslim when we have hard time in our life

http://onebreastbouncing.blogspot.com/

Aku minta kepada Tuhan setangkai bunga segar, DIA beri kaktus berduri... Aku minta kupu-kupu, DIA beri ulat berbulu... Aku sedih dan berasa kecewa... Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah, indah sekali. Dan ulat bulu pun menjadi kupu-kupu cantik berwarna-warni....
Itulah jalan Tuhan, indah pada masa yang ditetapkanNYA. Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan tapi DIA memberi apa yang kita perlukan. Kadang-kadang kita rasa sedih, kecewa dan terluka... Tapi yang sebenarnya, DIA sedang mengatur yang TERBAIK dalam kehidupan kita...
Ya Allah, ampuni aku yang mudah rebah di kaki duka, yang mudah hilang pertimbangan tika jiwa kecewa... ampuni aku yang buta dalam celik buntang mata... ampuni aku... sematkan di jiwa kekuatanMU sebagai gagah kudratku, sebagai perkasa jiwaku, sebagai tinggi yakin imanku...AmiinI

No comments: